



Diversity; Volunteering – December 2020
Име на проекта: Cultural Inheritage/ Културно наследство
Продължителност: 2 години
Координатор: училище от гр. Одинезе, Дания
Партньори: България, Уелс и Испания
Цели на проекта:
- Да се насърчат учениците да станат по-отговорни граждани.
- Да научим учениците как да имат положително въздействие върху местната общност, както и върху европейската общност.
- Да насърчим учениците да общуват използвайки английски език, но също така да учат думи и фрази на други европейски езици.
- Нашите ученици ще имат възможност да оценят общоевропейските ценности и също така да научат за различията в Европейските страни и да възприемат техните ценности.
- Да се даде възможност на учениците да научат повече за други култури, да разберат историята, за да разберат настоящето и да бъдат по-подготвени за бъдещето.
Нашето намерение е учениците да бъдат активно включени в процеса и напредъка на този проект. Те ще бъдат ангажирани с планирането, изпълнението и оценката на проекта и реализирането на задачите през цялото времетраене на проекта.
Дейности:
Септември 2020
- Учениците и учителите от всяко училище са информирани за началото на проекта, неговите цели, дейности, очаквани резултати и кои са партньорите.
- Изработване на информационно табло с подробна информация за проекта във всяко училище партньор с цел ученици, персонал, родители и други членове на местната общност да бъдат запознати с него.
- На Европейския ден на езика / 26 септември / всяко училище организира дейности, насочени към четирите езици, говорени от партньорите по проекта.
- Осъществява се подбор на ученици и учители, които желаят да участват в проекта.
- Всички партньори регистрират проекта „Културно наследство“ в eTwinning / TwinSpace. Ученици от всяко училище се регистрират в eTwinning пространството на проекта. Всяко училище се представя там.
Октомври 2020
- Във всяко училище се организира конкурс за лого на проекта. Трите най-добри лога се качват в eTwinning пространството на проекта. Учениците гласуват за най-доброто лого в TwinSpace.
- Организира се анкета в която учениците са помолени да изразят очакванията си относно резултатите и ползите от тяхното участие в проектни дейности.
- Учителите, които работят по проекта от училищата партньори ще проведат онлайн среща, за да говорят за началото на проекта и да обсъдят бъдещите дейности.
Ноември 2020
- Създаване на уебсайт на проекта. Също така създаваме Facebook страница, за да популяризираме проекта с цел информацията за него да достигне до по-голям брой хора.
- Всяко училище партньор изработва презентация с подробна информация за своето училище, общност и страна, която ще бъде представена в TwinSpace.
- Изработваме речник на 4-те говорими езика + английски, в който добавяме думи, свързани с нашата основна тема и думи, свързани с различните задачи през периода на проекта. Така че всеки път, когато имаме нова презентация, добавяме 10+ думи и всички партньори превеждат думите на техния език. По време на мобилности, речникът ще се използва за езикови дейности.
- Всеки партньор участва в благотворителен проект за декември. Проектът също така показва традициите в училище по време на Коледните празници.
Декември 2020
- Всяко училище партньор организира благотворителни дейности.
- Учениците от всяко училище пишат статии за благотворителните проекти в и извън училище.
- Учениците от всяко училище приготвят ръчно изработени коледни картички, украсени със символи на техните традиционни тържества и обичаи и ги изпращат на партньорите. Всяко училище изпраща поне четири пощенски картички до другите училища партньори.
- Във всяко училище се организира изложба на получените картички, правят се снимки, които ще бъдат качени в eTwinning пространството на проекта.
- Организира се среща с учители и ученици, за да се поздравят училищата партньори за Коледа. Учениците изпълняват традиционни коледни песни.
Януари 2021
- Всяко училище пише статия за дейностите през първия учебен срок за електронното списание на проекта и за ръководството на училището. Статиите, заедно със снимките, направени през първия учебен срок, ще бъдат изпратени на българското училище за публикуване в електронното списание
- Учениците отговарят на въпросник, създаден от учителите за първия срок. Резултатите се събират и използват за оценка сред учителите на онлайн среща в края на януари.
- Учениците подготвят презентации на тема „Културното наследство в моята страна“ с фокус върху историята.
Февруари 2021
- Учениците подготвят презентации на тема „Културното наследство в моята страна“ с фокус върху историята.
- Материалите се качват на уебсайта на проекта и в TwinSpace.
Март 2021
- Краткосрочен обмен на ученици в Испания. Тема на срещата „Доброволчеството”.
Април 2021
- Учениците създават дневници за преживяванията си по време на първата среща като използват направените от тях снимки. Те редактират видео кадрите и създават късометражни филми. Продуктите се споделят в училище и с партньори в споделения блог и в TwinSpace. Участвалите в срещата ученици съветват своите съученици как да бъдат активни граждани и организират ден на активното гражданство в училище.
Май/юни 2021
- Учениците пишат статия за впечатленията си от дейностите, които са извършили през първата година от работата по проекта. Статиите, заедно със снимките, направени по време на мобилността, ще бъдат изпратени в България за публикуване в електронното списание.
- Всяко партньорско училище организира няколко кампании за почистване и други дейности за Деня на Земята. Учениците подгответе плакати, свързани с глобалните цели # 13 (Действия по климата) # 14 (Живот под водата) и # 15 (Живот на Земята).
- Учениците с помощта на своите учители проектират, подготвят и организират изложба на всички продукт направени по време на първата година от работата в публичните зони на всяко училище с цел разпространение на резултатите от проекта.
Юни 2021
- Всички ученици, участващи в проектните дейности, попълват онлайн въпросник за очакванията си за втория година. Какво може да се различава от миналата година и как всеки може да допринесе за подобрението?
- Средносрочна оценка
- Актуализиране на Еразъм + кътовете в училище
- Актуализирайте уеб страниците на проекта и TwinSpace
- Писане на междинни отчети
Септември 2021
- Обсъждане на плана за работа през втората година
- Мониторинг и оценка на първата проектна година с всички партньори
- Участниците създават презентация за проекта. Презентацията е за храна – минала, настояща и в бъдеще. В презентацията ще има рецепта за ястие, което е част от определянето на храната като въздействие върху културата в държава. Партньорите готвят това ястие и го оценяват. Учителите ще създадат рейтингова система. Партньорите правят снимки и колаж от процеса на готвене и го споделят в групата.
Октомври 2021
- Краткосрочен обмен на ученици в гр. Оденсе, Дания под надслов „По стъпките на Ханс Кристиан Андерсен”.
- Подготовка за мобилността в Оденсе, Дания: всички партньори представят автор, който е оставил своя отпечатък върху литературата и културата като цяло. В презентацията има факти и информация за автора, информация за периода от време, когато той е живял, как е повлиял на културата, преразказ на една от най-известните истории. Презентацията е устна и подкрепена със заглавия и снимки.
- Учениците изследват традиционните изкуства и занаяти от своите региони. Изработваме обща презентация, в която всеки партньор разказва за характерните за региона изкуства и занаяти.
Ноември 2021
- Учениците създават дневници за преживяванията си в Оденсе. Те редактират видео кадри и създават късометражни филми. Продуктите се споделят в училище и с партньори в споделения блог и в TwinSpace. Подготвя се статия за електронното списание.
- Информационното табло за Еразъм+ във всяко училище се актуализира. Училищата се подготвят за благотворителна дейност като избират организация и проучват как тази организация действа, какъв е нейния фокус, дейности и т.н. Изработва се презентация за тази организация. Планират се дейности за набиране на средства в помощ на тази организация.
Декември 2021
- Осъществяват се планираните благотворителни дейности и събраните средства се дават на избраната организация. Видео кадрите и снимките се редактират и се изработва презентация, която се споделя с партньорите. Учениците създават видео, в което се разказва за празниците в съответната страна. Изработват се и кратки видео клипове за културните традиции в съответната страна през м. декември.
Януари 2022
- Започваме да работим по темата „Природно наследство“. Учениците изучават своя регион и как се популяризира света на екотуризма и туризма като цяло, за да се насърчат туристите да посещават съответните региони. Те обменят видеоклиповете с
техните чуждестранни партньори.
- Организираме състезание, за да изберем най-красивите места в нашите региони и да решим кои са първите пет от тях.
Февруари 2022
- Учениците разработват маршрути за популяризиране на някои природни места в техния регион. Тук се включват туристически обекти, свързани със спорт, пещери, природни зони и др., както и различен вид туризъм, основан на устойчивост. Използват се Google Earth или Google Maps.
- Учениците създават документални филми за насърчаване на туризма в техния регион.
- След като гледат видеоклиповете от различните страни, учениците създават писмена реклама / плакат за популяризиране на туристически обекти на техните партньори.
- Учителите и учениците се подготвят да участват в краткосрочната мобилност C3, която ще се проведе в София, България като проучват факти за страната домакин и подготвят традиционен танц, който да представят по време на срещата.
Април 2022
- Краткосрочен обмен на ученици в София, България на тема „Културни изяви”.
- След мобилността в София разказваме за своите впечатления и преживявания на всички ученици и учители в нашите училища. Родителите са поканени в училището, а учениците показват снимки и презентации от пътуването. При възможност популяризираме проекта в местните средства за масова информация.
Май 2022
- Краткосрочен обмен на ученици в Уелс на тема „Моята страна в песен”.
- Завършваме проекта с надникване в бъдещето. Партньорите създават презентация за младежката култура в миналото, настоящето и правим предположение за това каква ще бъде тя в бъдеще. Споделяме презентациите.
- Това посещение е и последното. По тази причина ще бъде отделено време не само по темата на проекта, но и за събиране на материали за финалния доклад – ще помогнем на всеки да завърши проекта, както си помагахме при създаването му в самото начало.
- Качваме всички създадени от нас материали по проекта в социалните мрежи и платформи.
Юни 2022
- Работим върху документацията на проекта. Подготвяме материалите, които трябва да се представят пред Националната агенция.
- Разпространение на окончателния доклад за проекта сред ученици, служители, родители, членове на общността.
Август 2022
- Работа по окончателния доклад на проекта.