Крайни продукти по проекта
Мобилност в Белгия – Брюксел
C8-мобилност-в-БрюкселМобилност в България
Мобилност-в-БългарияМобилност в Португалия
Project-meeting-in-PortugalMобилност в Италия
Работна-среща-по-проект-в-ИталияВиртуална мобилност в Литва
C4-13-Виртуална-среща-по-проекта-в-ЛитваТрети ден от виртуалната среща в Кипър. – 16.04.21г. Третия ден започна с играта Kahoot – Explore Troodos Следващата дейност беше Жива билиотека (The Human Library). Живата библиотека е иновативен начин за популяризиране и осъзнато приемане на демократичните ценности, правата на човека и в частност на хората от специфични, стигматизирани общности /от различен етнически произход, сексуални малцинства, с влошено психично здраве, хора с някаква зависимост -от алкохол, наркотици и др./. Чрез прилагане на метода на „Живите библиотеки“ се цели бъде ограничен расизмът, ксенофобията, словото на омразата и нетърпимостта в обществото. Чрез него се промотира диалог и се провокира по-дълбоко разбиране. „Книгите” са хора, които разказват своята лична история, трудностите, през които са преминали и как живеят с наложения им стереотип. На учениците им бяха представени 4 книги – 4 реални истории. За всяка книга имаха 10 минути да изслушат разказа и 5 минути да задават въпроси. Book1 – „ Living life is a size zero” – История на жена, която се е изправила срещу анорексията A story about a person with an eating disorder. Book2 – “Survivors” – История на млад мъж, който е успял да преодолее зависимостта си от наркотици и сего помага на хора със същия проблем да се справят с тяхната зависимост. Book3 – “When I told the truth” – История за приемане на хората с различна сексуална ориентация Book4 – “Never Give Up” – Историята е за мъж с гръбначно-мозъчна травма, оставяйки го инвалидна количка. За трудностите през, които е преминал и силната му воля. След усилени тренировки той успява да се възстанови психически и доколкото е възможно физически, и се връща към нормалния живот. Има семейство, бизнес, спортува. Днес той е успешен баскетболист и многократно награждаван като най-добрия баскетболист в инвалидна количка на Кипър. Накрая той завърши с думите: You have to believe in yourself! You should show respect to disable peoplе!They are strong and independent. Учениците бяха впечатлени от историите на разказвачите, от тяхната силна воля, вярата в себе си и жаждата за живот, благодарение на които са се справили. След тази дейност, учениците попълниха въпросник за впечатленията им от Живата библиотека. Накрая се разделихме с надежда и пожелания за нови реални срещи.
The values in our lives
От 14 до 16 април 2021г. беше проведена виртуална среща по проекта „Бъди добър – не дискриминирай“. Първият ден започна
- С представяне на ученици и учители, присъстващи на срещата.
Директорката на училището поздрави участниците в срещата, след което направихме виртуална разходка в училището и виртуално разгледахме забележителностите на Никозия.
Работа по проекта.Всяко училище представи по 3 видеоклипа, посветени на безопасността на учениците в дигиталния свят. Целта е да се информират ученици, родители и учители как да използват дигиталните устройства безопасно и отговорно.Вторият ден започнахме с играта Kahoot – Explore Famagusta.Домакините ни представиха видео за киберпрестъпността, след което беше проведена дискусия. Нашите ученици взеха активно участие в дискусията.След това с отделен линк влязаохме в workshop на тема“ Ценностите в нашия живот“. Mr. Adamus ни представи обща информация за същността на ценностите, след което бяхме разделени на групи. Всяка група трябваше да предложи 3 ценности, които са най- важни според тях. Накрая гласувахме и бяха избрани 6 ценности. Всяка държава имаше задача да обясни, какво е за тях посочената ценност. Нашите ученици представиха ЧЕСТНОСТТА като ценност. Всички взеха активно участие в workshop-а.Вторият wokshop беше рисуване на графити върху тениска под ръководството на Mr. Savvas Koureas. Учениците нарисуваха върху тениските си избрана от тях ценност.Накрая завършихме с играта Kahoot – Explore Limasol.
Workshop T- Shirt graffiti
Cyprus April, 14-16, 2021
Merry Christmas !
Safer internet day in our school – 11.02.2020
Safer internet day in our school – 11.02.2020
Проектът се реализира с финансова подкрепа,
по Програма „Еразъм+“
Бъди добър – не дискриминирай
по Програма „Еразъм+”, Ключова дейност 2
„Стратегически партньорства”, сектор „Училищно образование”
Продължителност на проекта – 2 години – 2019 – 2021г.
Координатор на проекта –Германия
Партньори:Литва, България, Италия,Португалия, Кипър
Във времена на фундаментален преход на световния ред възнамеряваме да представим нашия проект като проект за мир и общност от ценности. Следователно ние поставяме нашия проект в услуга на европейските права на човека със специален акцент върху ценностите.
Специално се съсредоточаваме върху приобщаването като право на човека, за да укрепим това участие в образованието за лица с различни увреждания.
Основни цели на проекта:
Цел 1: Въвеждане на приобщаващо образование в училищата.
Приобщаващото образование е изградено върху определен набор от ценности, в основата на които е правото на достъп до качествено образование на всички деца без разлика на раса, пол, религия, сексуална ориентация, социален, физически и ментален статус, етнически произход, заболяване, затруднения в обучението или способности.
Чрез приобщаването трябва да се да покаже, че всеки ученик, независимо от заболяване или инвалидност, има възможност да участва активно и ефективно в класната стая чрез интерактивни уроци.
Приобщаващото образование е процес на промяна на училищната среда, основана на уважението и приемането на другия.
Дейностите в резултат от приобщаването в класната стая са:
- въвеждане интерактивен поток от уроци /интерактивни виртуални уроци/ на партньорските училища.
- Разработване и ръководство за обучение
- Представяне на интерактивни уроци на живо за всички училища в Европа.
Цел 2: Сигурност в киберпространството
Втори фокус на нашия проект е сигурността в киберпространството.
За младите хора интернет се превръща все повече в потребност, като чрез мрежата те черпят познания, споделят и търсят информация, комуникират и т.н.
Но те трябва да осъзнаят, че глобалната мрежа крие многобройни рискове и заплахи.
Интернет създава сериозен потенциал за тяхното развитие, но същевременно крие и сериозни опасности, особено ако те не ги познават и нямат знанията как да се предпазят.
Основна идея в проекта е да запознаем учениците с опасността да станат обект на кибертормоз или самите те да се превърнат във виртуални агресори. Учениците трябва да знаят как да потърсят помощ и от кой, как да реагират в подобни ситуации, с кого да споделят и да потърсят подкрепа.
Ще бъде направено представително проучване на тема „Европейските ученици в киберпространството“. С помощта на резултатите ще използваме общи европейски стратегии за превенция за нашите училища.
Сътрудничеството ще се осъществява чрез eTwinning конференция в Деня на безопасен интернет (SID). На нея ще бъдат обсъдени напредъкът и новите предизвикателства в кибер пространството.
В проекта са включени интересни методи на преподаване и дейности като: Методологично обучение в eTwinning, CLIL, учене чрез преподаване, обучение в партньорски групи, жива библиотека, интерактивни игри за обучение и др.Bdi_dobr__ne_diskriminiray_-_tseli_i_zadachiИзтегляне
Втора работна среща по проекта
Втората работна среща с обмен на ученици се проведе на 8 – 15 декември 2019г в гр. Мейтинген, Германия.
Темата на срещата беше „ Ценностите в нашия живот“.
На планираните работни срещи се извършиха следните дейности:
Представени бяха презентации от учениците за всяка държава участник в проекта. Избор на лого на проекта.
Представени бяха видеоклиповете на тема „Ценностите в нашия живот“ подготвени от участниците.
Домакините представиха инициатива за ценностно образование – посланици на ценности в училищата. Те ще бъдат обучени и активно ангажирани да работят в нашето общество. Дейността им ще се базира на взаимното уважение и толерантност.
Проведена беше онлайн игра за учениците на тема „ Безопасен интернет“
Нашите домакини ни запознаха с тяхната култура и история чрез организирани екскурзии ( Регензбург, Мюнхен, Аугсбург) , посещения на музеи ( History of Bavaria, Documentation Centre for the history of National Socialism, Fuggerei ) и традиционни коледни базари.
Проведен беше Уъркшоп „Коледни сладки“.
В края на мобилността участниците в проекта получиха сертификати.
От 14 до 16 април 2021г. беше проведена виртуална среща по проекта „Бъди добър – не дискриминирай“в частно училище „Forum“ в Кипър.
Първият ден започна с представяне на ученици и учители, присъстващи на срещата.
Работа по проекта.
Всяко училище представи по 3 видеоклипа, посветени на безопасността на учениците в дигиталния свят. Целта е да се информират ученици, родители и учители как да използват дигиталните устройства безопасно и отговорно.
Вторият ден домакините ни представиха видео за киберпрестъпността, след което беше проведена дискусия. Нашите ученици взеха активно участие в дискусията.
След това с отделен линк влязаохме в workshop на тема „Ценностите в нашия живот“. Mr. Adamus – психологът в училището, ни представи обща информация за същността на ценностите, след което бяхме разделени на групи. Всички взеха активно участие в workshop-а.
Вторият wokshop беше рисуване на графити върху тениска под ръководството на Mr. Savvas Koureas. Учениците нарисуваха върху тениските си избрана от тях ценност.
Трети ден от виртуалната среща започна с играта Kahoot – Explore Troodos
Следващата дейност беше Жива билиотека (The Human Library).
Живата библиотека е иновативен начин за популяризиране и осъзнато приемане на демократичните ценности, правата на човека и в частност на хората от специфични, стигматизирани общности /от различен етнически произход, сексуални малцинства, с влошено психично здраве, хора с някаква зависимост -от алкохол, наркотици и др./.
Чрез прилагане на метода на „Живите библиотеки“ се цели бъде ограничен расизмът, ксенофобията, словото на омразата и нетърпимостта в обществото. Чрез него се промотира диалог и се провокира по-дълбоко разбиране.
„Книгите” са хора, които разказват своята лична история, трудностите, през които са преминали и как живеят с наложения им стереотип.
На учениците им бяха представени 4 книги – 4 реални истории. За всяка книга имаха 10 минути да изслушат разказа и 5 минути да задават въпроси.
Учениците бяха впечатлени от историите на разказвачите, от тяхната силна воля, вярата в себе си и жаждата за живот, благодарение на които са се справили.
Накрая се разделихме с надежда и пожелания за нови реални срещи